25/06/2015
|
Illumination pikt internethit Johnny Express op
De kracht van het internet zorgt er tegenwoordig voor dat succesvolle filmpjes grote studiobazen kunnen bereiken. Het recentste voorbeeld is Johnny Express, een creatie van de Zuid-Koreaanse animator Kyungmin Woo. De productie gebeurde bij Alfred Imageworks, een studio in Seoul die commercials maakt.
De komische animatiefilm van vijf minuten verscheen vorig jaar online en werd – dankzij het grappige verhaal en de leuke look – een wereldwijde hit op het internet. Tot nu toe werd Johnny Express al 6,5 miljoen keer bekeken.
Hoffman speelde het leuke filmpje door aan Chris Meledandri. De topman van de studio was erg gecharmeerd van het maffe figuurtje Johnny: “Ik vond het karakter erg charmant en interessant, en al onze films beginnen met een goed karakter. Ook het gevoel voor humor leunt dicht aan bij de slapstick die ons aantrekt.” Ondertussen heeft de studio een optie genomen op Johnny Express, met de bedoeling om er een volwaardige, avondvullende animatiefilm van te maken. Het nieuwe project zit momenteel in de prille ontwikkelingsfase; het schrijven en uitwerken van het verhaal begint binnenkort. Korte animatiefilm Johnny Express (Via KoreaTimes) |